Raíces: Stories from Radio Bilingüe

Radio Bilingüe’s Raíces: Art Moments on Radio, is a monthly Spanish-language radio series that focuses on California’s traditional artists.  Aired as part of Radio Bilingüe’s weekly Linea Abierta program, Raíces helps listeners learn more about the diverse traditions of California’s cultural communities.  Raíces showcases cultural projects and folk art practitioners who use their art forms as a platform to stress commonalities and build bridges between communities of diverse backgrounds.

The Alliance for California Traditional arts serves in an editorial advisory role for Raíces, providing story ideas, contacts for relevant artists or art events, and background information about featured artists.

Raíces is funded by The James Irvine Foundation.

SOC-Diablos-10-10-15

See the Stories

Visit the Raíces archive on the Radio Bilingüe website to see dozens of stories from up and down California.

 


Raíces II es una nueva serie de Radio Bilingüe que ayuda a los latinos, particularmente a los inmigrantes, a conocer más de las tradiciones culturales de los diversos grupos latinos y las comunidades no latinas.

Raíces II comenzó a transmitirse durante el mes de diciembre en el programa de entrevistas Línea Abierta, que se transmite a partir del mediodía y hasta la una de la tarde, hora del Pacífico, a través del sistema de satélite de la red de emisoras comunitarias Radio Bilingüe, así como en sus seis emisoras de California. Radio Bilingüe también ofrece esta serie en vivo y audio digital por medio de www.radiobilingue.org

Esta segunda serie se basa en la original “Raíces”, transmitida en el 2006. La nueva serie de Radio Bilingüe se transmitirá durante los próximos tres años, mensualmente, en uno de los programas de Línea Abierta y en un reportaje. La serie original, transmitida en 2006, perfiló artistas tradicionales emergentes y veteranos que viven en el corazón de California, entre ellos Arpex, una banda de cuerdas mexicana del Valle Central, así como los intérpretes del ukulele hawaiano que viven en Salinas, y una maestra del papel picado del área de la bahía de San Francisco.

Invest in California’s cultural wealth.

Every gift is a commitment to a culture bearer, and the people of California.

DONATE